Strategia gry w szachy

Podstawowa strategia

Są cztery proste rzeczy, które każdy szachista powinien wiedzieć:

Chroń swojego króla

Połóż króla w rogu planszy, zwykle jest bezpieczniejszy. Nie zwlekaj z roszowaniem. Zasadniczo roszada powinna być wykonana jak najwcześniej. Pamiętaj: bez względu na to, jak blisko jesteś, mata króla przeciwnika, jeśli twój król dostanie pierwszy mat!

Nie oddawaj figur

Nie oddawaj figur tak po prostu! Każda figura jest cenna. Nie możesz wygrać gry bez figurek, które muszą matować. Istnieje prosty system, dzięki któremu większość graczy określa względną wartość każdej sztuki:

  • Pion – jednostka podstawowa
  • Rycerz kosztuje 3 pionki
  • Słoń kosztuje 3 pionki
  • Wieża kosztuje 5 pionków
  • Królowa kosztuje 9 pionków
  • Król jest bezcenny

Pod koniec gry te punkty nic nie znaczą – jest to tylko system, którego można użyć do podejmowania decyzji podczas gry. Pomaga zrozumieć, kiedy lepiej jest wziąć, wymienić lub wykonać inne ruchy.

Centrum sterowania

Musisz spróbować kontrolować środek planszy za pomocą swoich pionków i pionków. Jeśli kontrolujesz centrum, będziesz miał więcej miejsca do promowania swoich utworów. Jednocześnie przeciwnikowi będzie trudniej znaleźć dobre pola na swoje kawałki. W poniższym przykładzie, aby kontrolować komórki centralne, Biały wykonuje dobre ruchy, a Czarny wykonuje złe ruchy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *